Strona główna > Nauka > Korzystaj z pomocy

Korzystaj z pomocy

Korzystając z wiedzy doświadczonych internautów szybko ją wdrażam/j w swoje działania. Proszę o pomoc, korzystam z pomocy. Kiedy ktoś pokazuje mi, co i jak mam zrobić, staram się przeczytać, zrozumieć, zrealizować. To jeden z wielu czynników sukcesu – w każdej dziedzinie.

Nie zawracam głowy „głupimi pytaniami” – dopóki nie wiem, że zdołam zrozumieć odpowiedzi. Bywa jednak, że nie wiemy jak zapytać, by nasze pytanie zostało zrozumiane. Nie ma głupich pytań, są tylko głupio zadane pytania, i zadają je najczęściej internauci nie rozumiejący tematu, który chcą poznać.  To jest problem.  Nie wiedziałabym jak pytać, gdybym nie była w stanie zrozumieć o co pytam. Tym bardziej nie ma mowy o zrozumieniu odpowiedzi.

Czy mogłabym pytać o Dodatek seo dla FireFox gdybym nie wiedziała do czego jest mi on potrzebny? Wiedzę tę dał mi wpis w blogu Krzywego

Dowiedziałam się już, że Linki follow mają znaczenie w przypadku pozycjonowania, co nie znaczy, że linki nofollow są nic nie warte. Osobom zainteresowanym polecam post Pawła Krzyworączki, ponieważ bez sensu jest bym pisała o tym o czym lepiej piszą stanowczo bardziej zaawansowani internauci, których blogi czytać polecam koniecznie. Szczególnie gdy widać,  że autor blogów stara się w najbardziej zrozumiały sposób przekazać swoją wiedzę.

Lecz przecież był czas, gdy i ja nie umiałam wiele zrozumieć z jego blogów, co z kolei powodowało szybkie zmęczenie. Praca umysłowa jest bardzo męcząca, ale myślenie nie boli – Dlatego myśl/ę i ucz/ę się

Ale… Po co komuś znać temat linków follow/nofollow, gdy nie wie nawet co to jest, zwykły link? – Odsyłacz

Doświadczony Internauta może się w tym momencie zaśmiać, ale… Czy może to wiedzieć ktoś, kto nigdy dotąd nie zasiadał do komputera?

Na początek polecam skorzystanie z generatora oraz z kursu HTML dla zielonych.

W generatorze znakomicie można uczyć się podstaw html, używając do tego celu przycisków w górnej części generatora.  Załóżmy, że chcesz zrobić linka (odsyłacza)   jaki najczęściej daje się do podstrony – Uwaga! Jeżeli po wejściu w ten link, zamkniesz go, zamkniesz też tę stronę.  Bez bajeru – Najlepszy Program Partnerski,  używasz wówczas kodu, który wygląda tak:

bardziej  obrazowo;

To pomoże Ci poćwiczyć w generatorze, budowanie takiego linka z pomocą przyciska „link”

Wystarczy zorientować się co i  gdzie samemu należy wpisać (wkleić),  dlatego pokazuję;  czarna czcionka to kod, czerwona czcionka to jest wszystko to, co należy w ten kod  wpisać:

Troszkę inaczej będzie wyglądał kod linka, którego  nie zbudujesz  za pomocą generatora:  Linka otwierającego stronę w nowym oknie:

Chcę Cię przekierować na bloga, z postem

Programy Partnerskie dla Początkujących Kod do takiego linka będzie wyglądał tak: Zwróć tu uwagę na zieloną czcionkę: Dodany jest tu kod, bez którego strona nie otworzyłaby się w nowym oknie. Trzeba będzie to przepisać do generatora, ale przy małym sprycie, możesz to ominąć. Wystarczy najechać kursorem na jeden z linków, który przekierował cię na inną stronę, (zaznaczyć)  kliknąć prawym przyciskiem myszki i poszukać „pokaż źródło zaznaczenia„.  – W ten  sposób będziesz mógł skopiować link z kodem, wkleić go w generatora i w miejsce adresu, opisu, wpisać  jak wyżej. Tą metodą zrobiłam sobie stronę: » http://www.xsdcangu.ebaza.biz/ ,  która wcześniej była taka, bardziej niż dziś prosta i nie ciekawa, i nijak nie umiałam tego zmienić. Tą metodą, nie tylko wiele się nauczyłam ale i zrozumiałam. Kurs HTML, był dla mnie trudny w teorii. Musiałam uczyć się poprzez działanie praktyczne, aby więcej rozumieć.

Doprawdy, łatwiej jest zarabiać w internecie aniżeli nauczyć się go od strony technicznej. Piszę już ze swobodą na wielu blogach, wszędzie trzeba było czegoś się nauczyć. Zabierało to dużo  czasu, ale  mam wrażenie, że wordPress zabiera go najwięcej.  Według zaangażowanych technicznie e-biznesmenów jest bardzo dobry i daje wiele możliwości. Warto więc nauczyć się go.

Poniżej jest moja pierwsza wersja pisania tego posta. Wszystko wychodzi nie tak jak chciałam.  np. red i #CC0000, to kolor czerwony. Wklejam pokazany tu kod do generatora i… widzę w dolnym okienku, kolor zielony dla red a czarny dla #CC0000. Wiele z tego, czego się nauczyłam w innych miejscach, tutaj nie  znajduje zastosowania.

WSZYSTKO PONIŻEJ CZEKA NA ZMIANY. A ja czytam bloga „Krzywego bo naprawdę nie tylko można się od niego wiele nauczyć, ale i świetnie się go czyta. I zawsze będę osoby czytające mojego bloga, posyłała do niego. Uczyć się od kogoś, kto sam się uczy, przy jednoczesnym korzystaniu z jego źródła wiedzy, to najlepsza metoda dla niektórych z nas. Bardzo żałuję,  że nie trafiłam na kogoś, kto pokazywałby taką (lub podobną) – swoją metodę uczenia się jak moja.

Zmęczył mnie ten post – bardzo.

 

Wpis, który nie wyszedł wg. mojego zamiaru:

Wiele rzeczy nie jest tak, jak być powinno.  Wklejam tu tak, jak powinno być wg. HTML a,  kopiuję stąd następnie wklejam z powrotem do generatora i wychodzi inaczej.

Kod musi zostać własnoręcznie przepisany. – A ja muszę się dalej uczyć. Jak pisać w blogu WordPres. – Chociaż, jak można zobaczyć poniżej.  To, co pokazuję w kodzie, gdy wklejam pod zakładką HTMK wyświetla się prawidłowo.

Może tylko trzeba mi się nauczyć jak wpisywać kody, by były widoczne i użyteczne. Chodzi mi o to, by można było kod skopiować, uzupełnić o adres www strony, opis, lub adres obrazka.

    1. <a ” style=”text-decoration: none;” href=”  A D R E S www  ” target=”_blank”><font color=”#0000CC”> OPIS </font></a>

Kod uzupełniony o adres i opis, kod wygląda tak:

Kod trzeba by przepisać do generatora, ponieważ kopiowanie nic nie  daje.

Otwórz nowe okno generatora: http://www.kurshtml.boo.pl/generatory/generator.html, w górne okienko wpisz 1-szy kod. Kliknij w dolne okienko, a zobaczysz w nim wpis w takiej formie, w jakiej powinien wyświetlić się na stronie.

Teraz wpisz w górne okienko generatora  2-gi kod i zobacz jak wyświetli się w dolnym okienku.

Znajomi z jednego portalu podali mi przykłady: <b>pogrubiona czcionka</b> pogrubiona czcionka <font color=”red”>czerwona czcionka</font> kolorowa czcionka <span style=”color:#CC0000;”>czerwona czcionka</span> kolorowa czcionka <span style=”color:#0000cc;”>niebieska czcionka</span>

Tutaj WordPress zdecydowanie mnie  zaskoczył, (dziś ja się go uczę z wami.  🙂

Możesz kopiować i nie wychodzi prawidłowy kolor.  Ale… W innych portalach wyjdzie.

Pomimo, że  sprawdzam w generatorze i z niego wklejam tutaj, to jednak gdy stąd wklejam w generator, kolory się zmieniają.   Jednak widząc jak wygląda taki kod, możesz go sam zrobić w generatorze za pomocą górnych przycisków.

<a href=”http://www.kurshtml.boo.pl/generatory/generator.html”>link do generatora</a>. <br>gdzie wklejałam znaczniki i sprawdzałam jak to działa. Resztę ćwiczyłam z wykorzystaniem przycisków znajdujących się u góry generatora. <p> Wpisz ten kod w górne okienko to w generatora

Gdy piszę w zmęczeniu, to potem sama nie rozumiem, co napisałam.  Zakończę więc dziś ten post. Ćwicz  » w generatorze.

» korzystając z pomocy kursu , a jeżeli czegoś nie zrozumiesz, masz do dyspozycji komentarze, w których możesz pisać i pytać.

Kategorie:Nauka
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Dodaj komentarz